Monday, December 24, 2007

Futsal FASA 2007

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah, pertandingan Futsal FASA 2007 telah berlangsung dengan baik semalam di Aktif Futsal. Kepada yang menang, taniah diucapkan. Kepada yang kurang bernasib baik, tahun depan boleh cuba lagi (ada lagi ke? hehe).

Analisa ringkas dari kami; futsal merupakan "intan payung" ahli FASA. Mana taknya, dengan memo kurang dari seminggu dan himpitan sambutan hari raya Aidil Adha, pertandingan futsal ini mampu mengumpul sekitar 60 orang. TAKBIR!!! Allahuakbar!!!

Apapun, ana harap antum semua sempat beramah mesra dan merapatkan hubungan yang semakin renggang dek kesibukan dan komitmen study. Seharusnya kita menjadikan medan tersebut sebagai medan merenung kembali prestasi kita sebagai lepasan Al-Amin.

Adakah peribadi kita masih sama sebagaimana ketika kita berada di Al-Amin? Adakah hati kita sudah benar-benar meresapi konsep "insan rabbani" yang dicanangkan kepada kita suatu masa dahulu? Andaikata ada rakan-rakan kita yang terpengaruh dengan gaya hidup jahiliyah, mampukah kita kembali mengingatkan mereka? The answer is in you.

Sampai sini sahaja buat kali ini. Akhir kata, hayatilah tiga pertanyaan di bawah:

Dari mana anda datang ke dunia?
Mengapa anda datang ke dunia?
Ke mana anda akan pergi selepas ini?

Wabillahi taufiq, wassalamualaikum wbt.

Cetusan rasa,
Bilal bin Jailani

No comments: